A queenbaratikor.hu Weboldal üzemeltetője, a Queen Baráti Kör Egyesület tájékoztatja a Felhasználókat a Weboldalon történő, valamint az Adatkezelő egyesületi működésével kapcsolatban felmerülő adatkezelésekkel az Európai Parlament és Tanács Általános Adatvédelmi Rendeletéről szóló 2016/679 számú rendeletével összhangban.
A weboldalon megvalósuló adatkezelésre vonatkozóan és az Egyesületi működése során a Queen Baráti Kör Egyesület adatkezelőnek minősül. A weboldal és a kapcsolat-felvételi lehetőségek igénybe vételével az Adatkezelő birtokába jutnak a Felhasználó személyes adatai. A jelen adatkezelési tájékoztatóban az Adatkezelő a weboldalon és egyesületi működése során megvalósuló személyes adat kezelésről nyújt a jogszabályoknak megfelelően részletes tájékoztatást a Felhasználóknak és az Egyesületi Tagoknak.
FOGALMAK
Adatkezelő:
Az Adatkezelő bármikor egyoldalúan jogosult a jelen adatkezelési tájékoztatót módosítani. Az Adatkezelő az adatkezelési tájékoztató módosítását a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt adatkezelési tájékoztató a weboldalon, külön menüpontban történő megjelenítésével teszi közzé. A Felhasználókat weboldalunkon arra kérjük, hogy olvassák el figyelmesen az adatkezelési tájékoztatót. A jelen adatkezelési tájékoztató a weboldalon folyamatosan elérhető. A Felhasználók a jelen adatkezelési tájékoztatót a weboldalon megnyithatják, azt megtekinthetik, kinyomtathatják, lementhetik, azonban azon nem módosíthatnak, erre csak az Adatkezelő jogosult.
Felhasználó:
A Weboldalt meglátogató, böngésző személy. Aki a Weboldalon található e-mail címen keresztül kapcsolatba lép az Adatkezelővel. A Felhasználó a weboldalra történő belépéssel, a weboldalról elérhető szolgáltatások igénybe vételével, a weboldal funkcióinak használatával minden további jognyilatkozat tétele nélkül automatikusan tudomásul veszi a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat, mivel weboldalunkon a Felhasználókat arra kérjük, hogy olvassák el figyelmesen az adatkezelési tájékoztatót.
A Felhasználó az egyesületi működéséből adódóan az Adatkezelő egyesületi tagja. Aki tagsági kérelmet nyújt be személyesen vagy online formában. A Felhasználó a kapcsolat felvételével vagy tagfelvétel iránti kérelme elküldésével, tudomásul veszi a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Weboldal:
Az Adatkezelő tulajdonában lévő domain-ek alatt elérhető HTML tartalom és WEB szolgáltatások összessége. A weboldalon a Felhasználók az Adatkezelőről és annak egyesületi működéséről, aktuális hírekről és rendezvényekről szerezhetnek információkat regisztráció nélkül, továbbá felvehetik a kapcsolatot az Adatkezelővel, és egyesületi tagfelvétel iránti kérelmet nyújthatnak be. A Felhasználók által megadott adatokért és általuk feltöltött tartalmakért a Felhasználók felelnek, azért az Adatkezelő a felelősségét kizárja.
AZ ADATKEZELŐ MEGNEVEZÉSE ÉS ELÉRHETŐSÉGEI
- szervezet neve: Queen Baráti Kör Egyesület
- címe: 1191 Budapest, Kisfaludy u. 10.
- cégbírósági bejegyzés száma: 01-02-0017722
- képviselője: Gyarmati Arnold
- telefonszáma: +36204603517
- elektronikus levélcíme: queenbaratikor@gmail.com
- weboldala: queenbaratikor.hu
AZ ADATKEZELÉS JOGALAPJA
- A civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény alapján
- A GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerint a felhasználó megfelelő tájékoztatáson alapuló önkéntes hozzájárulása az adatkezeléshez (a továbbiakban: Hozzájárulás);
- A GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja szerint az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a Felhasználó mint érintett az egyik fél (a továbbiakban: Szerződés teljesítése)
- A GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja szerint az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges (mint például számviteli, könyvviteli kötelezettség teljesítése – a továbbiakban: Jogi kötelezettség teljesítése)
- A GDPR 6. cikk (1) bekezdés d) pontja szerint az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges (a továbbiakban: Létfontosságú érdek);
- A GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pontja szerint az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges (a továbbiakban: Közérdek);
- A GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerint az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges (a továbbiakban: Jogos érdek)
AZ ADATKEZELÉS CÉLJA
- A személyes adatok kezelése a tagok, tisztségviselők, képviselők nyilvántartása az érintettek adatainak megadásával járó bírósági, hatósági eljárásoknak történő megfelelés, illetve a szervezet működtetése és a szervezeten belüli kapcsolattartás céljából működik. Az Adatkezelő (szervezet) az érintettek hozzájárulása alapján kezel személyes adatokat.
- Az Adatkezelővel az online kapcsolatot felvevő Felhasználó személyek, az őt információszerzés céljából megkereső személyek adatait tájékoztatás céljából kezeli.
- Az Adatkezelővel az online kapcsolatot felvevő Felhasználó személyek, a Weboldalt meglátogató Felhasználók adatait statisztika készítése, weboldal fejlesztése, felhasználó azonosítása, felismerése céljából kezeli
A KEZELT ADATOK KÖRE
- A civil szervezet jogi kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódóan (tagfelvételi kérelmet benyújtók, tagok és tisztségviselők esetében) az alábbi adatokat kezeli: Családi és utónevek, Lakcím, Levelezési cím, Anyja neve, Születési ideje és helye, Állampolgársága, Adóazonosító jele (csak képviseleti joggal rendelkező tagok esetében)
- A civilszervezet, mint Adatkezelő a szervezet működtetése, belső kommunikációja, a működés dokumentálása kapcsán a következő személyes adatokat kezeli: Név, lakcím, levelezési cím, telefonszám, elektronikus levélcím (e-mail), tagdíj befizetések, bankszámlaszám, skype, messenger, facebook, viber elérhetőségek, illetve a szervezet eseményein készült fotók és videó felvételek.
- Az Adatkezelő az őt információszerzés céljából megkereső személyek alábbi adatait kezeli: Név, Telefonszám, E-mail cím, Egyéb elérhetőségek
- Az Adatkezelő a Weboldallal kapcsolatos automatikus adatgyűjtés során az alábbi adatokat kezeli: IP cím, ország, használt böngésző, eszköz és operációs rendszer típusa és verziószáma, nyelvi beállítások, látogatás időpontja, weboldal látogatási adatok (megtekintett oldalak, eltöltött idő, kattintások, megnyitások, hozzászólások)
A fenti adatkezelés az Adatkezelő jogos érdeke, mert ezáltal tudja Weboldalát továbbfejleszteni, biztonságosabbá tenni. A kezelt és gyűjtött adatok köre nem jelentős, az adatkezelő ezeket csak anonim formában, statisztikák készítésére, elemzésre használja fel, profilalkotás (viselkedés preferenciák gyűjtése), és automatizált döntéshozatal ezek alapján nem történik. Mindezekből eredően a Felhasználónak az alapvető jogait és szabadságait ez az adatkezelés nem érinti aránytalanul.
A Weboldalon cookiekat és egyéb különböző programokat alkalmazunk annak érdekében, hogy a Weboldal Felhasználók igényeit, Weboldallal kapcsolatos viselkedését megismerjük és azok alapján a Weboldalt továbbfejlesszük, a Weboldal látogatásokról anonim statisztikákat készítsünk. A Weboldal meglátogatásakor és a szolgáltatások igénybe vétele során cookie-kat helyezünk el a Felhasználó böngészőjében és HTML-alapú e-mailekben a jelen adatkezelési tájékoztatónak megfelelően.
Általánosságban a cookie egy olyan apró fájl, amelyet betűk és számok alkotnak, és amelyet a Felhasználó eszközére küldünk szerverünkről. A cookie lehetővé teszi annak felismerését, hogy a Felhasználó mikor jelentkezett be utoljára a Weboldalra, a fő célja a cookie-nak az, hogy lehetővé tegye a Felhasználó számára egyéniesített ajánlatok, reklámok Felhasználónak való elérhetővé tételét, amelyek személyre szabják a Felhasználói élményt a Weboldal használata során és a Felhasználó személyes szükségleteit fejezik ki.
Az Adatkezelő által alkalmazott cookie-k célja:
- Biztonság: a biztonság támogatása és lehetővé tétele, és az Adatkezelő segítése a jogsértő magatartások észlelésében.
- Preferenciák, tulajdonságok és szolgáltatások: a cookiek képesek megmondani az Adatkezelőnek, hogy a Felhasználó melyik nyelvet preferálja, mik a Felhasználó kommunikációs preferenciái, segítenek a Felhasználónak formanyomtatványok kitöltésében a Weboldalon, könnyebbé téve azokat.
- Teljesítmény, analitika és kutatás: az ilyen cookiek segítenek az Adatkezelőnek annak megismerésében, hogy a különböző helyeken hogyan teljesít a Weboldal. Olyan cookiekat is alkalmazhat az Adatkezelő, amelyek értékelik, javítják, kutatják a Weboldalt, a termékeket, funkciókat, szolgáltatásokat, beleértve, amikor a Felhasználó belép a Weboldalra más Weboldalról, vagy eszközöket, mint például a Felhasználó számítógépe vagy mobileszköze.
Az Adatkezelő által alkalmazott cookie-k típusai:
- analitika, követő cookie-k;
- munkamenet (session) cookie-k, amelyek csak addig működnek, amíg a munkamenet (általában az adott látogatás a Weboldalon, vagy egy böngésző munkamenet tart;
- állandó cookie-k: segítenek a Felhasználót létező Felhasználóként felismerni, így könnyebb a Weboldalra való visszatérés újabb bejelentkezés nélkül. Miután a Felhasználó bejelentkezik, az állandó cookie a Felhasznákló böngészőjében marad és a Weboldal azt olvasni tudja, amikor a felhasználó visszatér a Weboldalra.
Harmadik személyek által alkalmazott cookie-k:
Megbízható partnerek segítik az Adatkezelőt hirdetések Weboldalon és azon kívül történő megjelenítésében, és analitika szolgáltatók, mint a Google Analytics, Facebook Pixel is cookie-kat helyezhetnek el a Felhasználó eszközén. A felhasználók a Google hirdetések kikapcsolására szolgáló oldalon tilthatják le a Google cookiek használatát.
A http://www.networkadvertising.org/choices/ linken lehetőség van egyéb külső szolgáltatók cookiejainak a letiltására is.
A cookie-k ellenőrzése, irányítása:
A legtöbb böngésző lehetővé teszi, hogy a Felhasználók kontrollálják a beállításokon keresztül a cookie alkalmazását. Mindazonáltal, ha a Felhasználó korlátozza a Weboldalt a cookie használatában, az ronthatja a Felhasználói élményt. A Felhasználó ezen kívül leállíthatja a személyre szabott beállítások mentését is, mint például a bejelentkezési információkét. Ha a Felhasználó nem kívánja, hogy az Adatkezelő cookie-kat alkalmazzon, amikor meglátogatja a Weboldalt, a Felhasználó letilthatja a cookiek alkalmazását. Annak érdekében, hogy az Adatkezelő tudomást szerezzen arról, hogy a Felhasználó letiltotta a cookiek használatát, az Adatkezelő letiltási cookiet helyez el a Felhasználó eszközén, így az Adatkezelő tudni fogja, hogy nem helyezhet el cookiekat akkor, amikor a Felhasználó következő alkalommal meglátogatja a Weboldalt. Ha a Felhasználó nem kíván cookiekat kapni, a Felhasználó megváltoztathatja a böngésző beállításait a számítógépén. A Weboldal cookiek nélkül nem működik megfelelően. A cookiekról való több információ szerzéséhez, beleértve a cookiek fajtáját, kezelését és törlését, látogassa meg a wikipedi.org oldalt, vagy a www.allaboutcookies.org, vagy www.aboutcookies.org Weboldalakat.
AZ ADATOK KEZELÉSÉNEK IDŐTARTAMA
- Az egyesületi tagfelvételi kérelmet benyújtók, a tagfelvételi kérelmet egyesületünkhöz való megküldésével hozzájárulnak ahhoz, hogy a személyes adataikat az egyesületi tagfelvételi eljárás során az Adatkezelő kezelje, tárolja, és megadott elérhetőségeire ilyen célból üzeneteket, értesítéseket küldjön. Az egyesületi tagfelvételi eljárásban a jelentkezés során a jelentkező által megadott, személyes adatokat a sikertelen egyesületi tagfelvételi folyamat lezárásával egyidejűleg töröljük, sikeres egyesületi tagfelvételi eljárás esetén pedig tovább kezeljük az egyesületi tagokra vonatkozó adatkezelés szabályai szerint, mivel a Felhasználó a sikeres egyesületi tagfelvételi eljárás lezártát követően az egyesület tagjává válik. Amennyiben az egyesületi tagfelvételi folyamat elhúzódik, és több, mint egy évig tart, a Felhasználó adatait a benyújtásuktól számítva legfeljebb 1 évig kezeljük, annak lejártakor ismét megkérdezzük a tagfelvételi kérelmet benyújtót, hogy kívánja-e adatai kezelését az egyesületi tagfelvételi eljárás teljes, egy évet meghaladó időtartamára meghosszabbítani. Ha a tagfelvételi kérelmet benyújtó erre a kérdésre 30 napon belül nem válaszol, vagy ha az adatkezelési időtartamot nem kívánja meghosszabbítani, adatait töröljük. Az egyesületi tagfelvételi folyamat lezárultát követően a tagfelvételi kérelmet benyújtót e-mailben tájékoztatjuk az eljárás kimeneteléről, a sikeres egyesületi tagfelvételi eljárás után az egyesületi tagokká vált Felhasználók adatai nem kerülnek törlésre.
- A Felhasználó adatainak törlése az egyesületi tagsági jogviszonyának megszűnésétől számított 1 éves határidőn belül történik, ha a tag nem járul hozzá, ahhoz, hogy a szervezet archiválja az adatait. Amennyiben a tisztségviselő megbízatás a tagsági jogviszony elvesztése nélkül szűnik meg név és elérhetőségi adatokon kívül töröljük a személyes adatokat, amennyiben nem merül fel a törlést megakadályozó jogos érdek.
Az alapító (alapítók) nyilvántartásban és alapító okiratban szereplő adatai a szervezet megszűnése esetében törölhető. - Az Adatkezelő az őt információszerzés céljából megkereső személyek adatait a polgári jogi általános 5 éves elévülési idővel; az esetleges jog- és igényérvényesítéshez ezen elévülési időn belül kezeli és megőrzi.
- A Weboldallal kapcsolatos automatikus adatgyűjtés során kezelt adatokat legfeljebb a látogatástól számított 2 évig őrzi meg az Adatkezelő.
ADATTOVÁBBÍTÁS
- Az alapító(k)/tagok, tisztségviselők, képviselők (továbbiakban: érintettek) szervezet (Adatkezelő) által kezelt adatait kizárólag a törvényességi ellenőrzési, felügyeleti jogkört gyakorló közhatalmi szervek (Bíróság, Ügyészség, NAV, stb) irányában továbbítja a szervezet, azokat az adatokat érintően, amelyek szükségesek az említett szervek előtti eljárások során.
- Az Adatkezelő egyesületi működése és az általa rendezett események során a felhasználók személyes adatait az működésével és az adott rendezvénnyel összefüggésben a vele szerződéses kapcsolatban álló gazdasági társaságoknak továbbíthatja.
Ezen gazdasági társaságok mindegyike az Európai Unióban letelepedett és ott működő vállalkozás, így a részükre történő adattovábbítás nem minősül külföldre történő adattovábbításnak, így ahhoz külön kifejezett hozzájárulás nem szükséges. Ezen vállalkozások az adattovábbítás önálló címzettjei, adatkezelésükre a saját adatkezelési tájékoztatójuk vonatkozik. Az Adatkezelő ezen adattovábbításokat az adott vállalkozásokkal kötött szerződések alapján végzi. A fentiek kívül amennyiben jogszabály, hatóság kötelez minket a Felhasználó adatainak kiadására, úgy a hatóság kérésének eleget kell tennünk, egyéb esetben azonban a Felhasználó személyes adatait nem továbbítjuk, nem adjuk ki – a fentiekben felsoroltakon kívüli – harmadik személynek.
A FELHASZNÁLÓK SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSÉVEL KAPCSOLATOS JOGAI
- Hozzáférési jog: Minden tag/alapító tájékoztatást kérhet a személyes adatainak kezeléséről. Az érintett kérésére az Adatkezelő szervezet 30 napon belül írásban tájékoztatást ad az érintettnek az általa kezelt személyes adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
- Helyesbítési jog: ha adatai változnak, vagy rosszul rögzítettük őket, az érintett írásban kérheti a személyes adatainak (vagy azok egy részének) módosítását, helyesbítését, javítását, pontosítását. A Felhasználó által a szervezet felé eljuttatott kérésre a lehető legrövidebb időn, de legfeljebb 15 napon belül visszajelzést küld a szervezet. Kérjük a Felhasználót, hogy adatait rendszeresen ellenőrizze, és adatai változásáról legkésőbb 15 napon belül értesítsen bennünket, hogy adatbázisunk mindig naprakész és pontos legyen.
- Törlési jog: a jogszabályban meghatározott esetekben kérheti, hogy az általunk kezelt adatait töröljük. Törlés abban az esetben lehetséges, ha az érintett visszavonja az
adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja. Az e-mailen kért adattörlésre a kifogás megérkezésétől legkésőbb a lehető legrövidebb időn, de legfeljebb 15 napon belül válaszol a szervezet. - Adatkezelés korlátozásához való jog: A Felhasználó jogszabályban meghatározott esetekben kérheti, hogy az Adatkezelő szervezet korlátozza az adatkezelést. Ez abban az esetben lehetséges, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- ha vitatja a személyes adatok pontosságát,
- ha az adatkezelés jogellenesnek találja, de ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- ha a szervezetnek már nincs szüksége a személyes adatara az adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat valamely jogi igénye előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.
- ha a Felhasználó tiltakozik az adatkezelés ellen. Ebben az esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapíthatóvá válik, hogy a szervezet jogos indokai elsőbbséget élveznek-e a Felhasználó jogos indokaival szemben.
- Tiltakozáshoz való jog: jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén Felhasználó tiltakozhat adatai kezelése ellen, ilyen esetben, amennyiben jogszabályi kötelezettség nem indokolja vagy egyéb jogalap nem áll az Adatkezelő rendelkezésére, a Felhasználó adatait nem kezeljük tovább, azokat töröljük.
- Adatok hordozhatóságának joga: A Felhasználó írásban kérheti az Adatkezelő szervezet kezelésébe átadott személyes adatainak rendelkezésre bocsátását. Az adatait széles körben használt, géppel olvasható formátumban 30 napon belül kaphatja meg.
- Hozzájárulás visszavonásához való jog: amikor adatait hozzájárulása alapján kezeljük, akkor bármikor joga van a hozzájárulását visszavonni, amely azonban nem érinti a hozzájárulása visszavonását megelőző adatkezelésünk jogszerűségét.
- Panasz jog: amennyiben adatkezelésünkkel kapcsolatban jogsérelem érte, joga van panaszt benyújtani az illetékes felügyeleti hatósághoz.
ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK
- A személyes adatok álnevesítése és titkosítására nincs lehetőség.
- A személyes adatokat tartalmazó papíralapú és elektronikus dokumentumokat a szervezet székhelyén/telephelyén, elzárt szekrényben őrizzük. A papíralapú dokumentumokat digitalizáljuk. A mentésre, archiválásra használt adathordozók tárolása zárt szekrényben történik. A papíralapon és elektronikusan kezelt személyes adatokhoz a szervezet ügyvezető szerve, tisztségviselői, valamint azok a szervek/személyek férhetnek hozzá, akiket/amelyeket erre a civil szervezetekre vonatkozó jogszabályok feljogosítanak. A személyes adatokat tartalmazó dokumentumokba betekintési jogot nem, illetve csak a személyes adatok kitakarásával biztosítunk.
- Az adatkezelés során használt számítógép a szervezet tulajdonát képezik, vagy azok fölött tulajdonosi jogkörrel megegyező joggal bír a szervezet. A számítógépen található adatokhoz csak érvényes, személyre szóló, azonosítható jogosultsággal – legalább felhasználói névvel és jelszóval – lehet csak hozzáférni, a jelszavak cseréjéről a szervezet rendszeresen, illetve indokolt esetben gondoskodik.
JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Az érintettek személyes adatát kizárólag a jelen adatvédelmi tájékoztató és a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően dolgozzuk fel. Ha az érintett úgy érzi, hogy a szervezet megsértette az érintett személyes adatok védelméhez fűződő jogát, akkor vegye fel velünk a szervezettel a kapcsolatot, hogy az esetleges sérelmére közösen találhassunk megoldást!
Amennyiben mégis panaszt szeretne tenni, vagy segítségre van szüksége az igényének érvényesítéséhez, jogában áll a felügyeleti hatósághoz fordulni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c;
telefon: +36-1-391-1400;
email: ugyfelszolgalat@naih.hu
Jogos igényét polgári peres eljárásban is érvényesítheti. Keresetét a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék felé nyújthatja be.
Kelt: Budapest, 2022. Június 8.